Skällningen

Gravid och arbetslös...vilken lyckad kombination va?!
Jag hade oturen att bli uppsagd p.g.a arbetsbrist under min graviditet, men då va jag ovetandes om att jag väntade barn till en början.
Eftersom allt med uppsägning och det som hör till inte gick rätt till, ALLS, kände jag att jag inte orkade kämpa för att jobba för någon som fick mig att gråta.
Nu sitter jag här, och allt bara går emot mig!
Orsaken stavas F A C K E T !!!  A - K A S S A N !!!

Tack vare ett jobb EN dag på ynka FYRA timmar så blir jag skyldig att betala staten extra i avgift!
Jag va aldrig anställd på detta företag, jag bara hjälpte och ville vara ärlig och tala om att jag inkasserat pengar och betalat skatt på dom som en vanlig svensson...
Bara därför så har detta nu tydligen ställt till en massa för mig!!!

Alla dessa papper, alla dessa DUMMA krav!
Man är ju glad att man får A-kassa så man klarar sig utan problem, men va faAn, att jag som arbetslös ska behöva betala nästan lika mycket i avgift till facket som jag betalade som anställd, det är INTE okej!

Less och arg och misslyckad!!!
Just nu önskar jag bara att det kunde komma någon god människa och säga:
"Du kan få hoppa in och jobba hos oss vid behov även fast du är gravid."


Skulle vara otroligt skönt att få vinna en STOR summa pengar!!
Då hade jag kunnat börja studera i vår, det som är mitt mål!
Dags att bli spelnarkoman på triss kanske!!


Avreagerat och klart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0