Gör om, gör rätt...(?)

För första gången i mitt liv så tänker jag nu prova på att vara lite av en hemmafixare, på riktigt.
Jag ska nämligen göra om lite i köket. Måla och tapetsera.
Jag är skeptisk till att jag kommer att klara tapetseringen då det är mönstertapet...men ack, jag gör ett försök.

Så min dag idag har bestått av att slänga ut alla möbler i köket och tagit ner gardiner...ja, rensat ut helt enkelt.
Nu har jag precis spacklat färdigt det lilla som behövdes. Och jag suger verkligen på att spackla...det ligger nog mer spackel på golvpappen än vad det sitter på väggen. Men va fasiken, ska man få något gjort så får man görat själv. =p



Aah, visst ser det underligt ut att spackla tapetskarvar på en målad vägg.
Förklaringen är faktiskt att de som bodde här innan "renoverade" alla rummen genom att kasta på lite spackel på de mest underliga sätt, struntade i tapetskarvarna, strunta i att slipa och målade sedan.
Ser på riktigt för jävligt ut. Nu är alla rummen omgjorda förutom köket...och nu har jag gett mej den på att jag ska klara av att göra köket helt själv. Endast taket som jag behöver hjälp med. Rolla tak, det går inte!!

Köket ska vara färdigt senast på fredag.
Go go goooo!!


Nu blir det middag...i vardagsrummet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0