Fasiken alltså!

Just nu är jag bara ledsen och förbannad!!

Tack vare att hon låg i säte så vart det automatiskt en rutinkontroll hos barnortopeden på Astrid Lindgrens. Igår åkte vi in i hopp om att allt ändå skulle vara som det skulle med lillskruttan.
Vi åkte därifrån en Frejkabyka rikare... Stackars!!!!!

Självklart så va det nå vajsing med ena höftkulan. Den ligger inte stabilt i höftkulehålan. Så det måste stabiliseras med hjälp av en, om jag ska förklara, gigantisk sken-blöja med hängslen.
6 veckor...i 6 jävla veckor ska hon ha den fula saken!
Självklart så vet jag ju att sen blir det bra, och det är ju faktiskt bara 6 veckor utav hennes liv...men den är besvärlig.
Jag kan inte bära min dotter på ett bra sätt och det är lite bök med att amma, din liksom trycks in i magen på mig.
Och inte minst så vill lillan inte alls ha den. Den bänder ju hennes ben åt varsit håll.
Hon skriker och skriker och har jättesvårt att sova. Hon somnar bara i några minuter.
Jag tycker så jädra synd om min älskade älskade lilla dotter!

Barnmorskan som sa att hon låg med huvudet nedåt..dock va hon osäker, men menade på att inget kunde ju vara så där hårt, så det måste vara huvudet.
Nix, det va det inte!
Nästa graviditet så kommer jag att kräva att dom kollar med ultraljud...för det kan BM göra. Så då jädrar ska dom göra det om de är de minsta osäkra.

Det är många som har skakat på huvudet till hur detta kunde ske... Hur kunde man missa så grovt?
Jag är inte ensam... Det ska inte kunna ske en sådan lätt sak egentligen!!

(Bebisar kan födas med höftproblem även om det inte varit några problem med förlossningen)

En annan sak som våran prinsessa får dras med är nackspärr (typ).
Hon vill nämligen bara ligga med huvudet åt ett håll. Det är alldeles stelt att försöka få henne i liggande position att försöka titta åt höger (hennes vänster). Hennes muskulatur på den sidan är ännu väldig svag jämfört med höger sida. De skulle vi hjälpa henne med själva...
Tack och lov för barnmoskan på BVC. Hon sa i dag att hon direkt skulle skicka en remiss till Barnsjukgymnasterna(?) så vi kan vara lugna på att hon får den hjälp hon behöver.

Jag mår si så där. Jag vill inget hellre än att min ängel ska vara helt frisk!!!!!!!!!!!









Kommentarer
Postat av: Emely

Allting kommer att lösa sej Evelina! Ta en dag i taget, och tänkt att du har fått ett litet mirakel!

2011-04-13 @ 20:20:48
URL: http://emelykullman.blogg.se/
Postat av: Caroline

Stackars liten :( Men det är bara att se det positivt, att det inte ignorerades eller så, att hon kunde få större problem när hon blir äldre.

Hoppas jag träffar på er någon dag!

2011-04-13 @ 22:05:08
Postat av: Elli

Grattis till flickan!



När jag väntade min första dotter, gjorde en barnmorska i Norrtälje samma miss. Jag träffade en annan nybliven mamma när min dotter var 3 veckor, som råkat ut för samma sak (med samma barnmorska). När jag väntade min andra dotter var jag förstås väldigt nervös, men fick ett ultraljud i slutet av graviditeten för säkerhets skull. Banrmorskan jag hade då, frågade vem jag hade första gången, och när jag sa vem sa hon att just denne hade missat några säten :/

När min dotter senare fick skena på grund av höfterna, var det 12 veckor som var obligatoriskt...



2011-08-03 @ 07:53:02
URL: http://dagarnailivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0