Fredag och kiss

Fy så skönt!!!  Helg, det är det bästa på hela veckan.

Jag har skapat mig ett kissmönster...omedvetet.
Det slog mig idag att jag vaknat av att blåsan är på väg att sprängas ungefär samma tid varje natt.
Har för vana att alltid kika på klockan så fort jag vaknar. Gjorde´t även innan.
Så här ser då mina nätter ut nu för tiden :

*Runt 23 somnar jag.
*Runt 01 vaknar jag och går upp och pinkar, sen somnar om.
*Runt 03 vaknar jag och går upp och pinkar, sen somnar om.
*04:30 ringer Rickards klocka och jag kliver upp runt 04:40, pinkar och äter frukost.
*Somnar igen runt 06:30 efter att jag så klart då har pinkat.
*Runt 08:30 vaknar jag och går upp och pinkar, sen somnar om.
*Runt 10:30 vaknar jag och går upp och pinkar...sen håller jag mig vaken.

Alltså, enligt min uträkning här kan man se att jag klarar att hålla mig i ca två timmar.
Jag vet att jag är långt ifrån ensam bland gravida kvinnor att behöva tömma blåsan ofta...men jag blir rent utsagt tokig på detta!
Nu är det visserligen inte så långt kvar innan detta förhoppningsvis upphör, men satan i gatan vilken zombie man känner sig som när man tvingar sig upp ur sängen för att skvätta varannan timma. Snar kommer jag nog att börja gå i sömnen till toan av ren vana. =p


På tal om kissa...   I´ll be back



Kommentarer
Postat av: Jenny

Vet du! Jag har samma mönster. Men behöver inte alltid kissa. pratade med barnmorskan om det som sa att det var hosmonerna som börjar ställa in sig på att man ska vakna och mata bebis ca varannan timme i början. åhh ja, kanske kan det stämma. Men va vet ja?!

2011-02-18 @ 22:17:47
Postat av: Stina

Haha, jag hade samma mönster! Och jag tackade gudarna när jag fick kateter efter förlossningen, då kunde jag ju dricka hur mycket jag ville utan att springa på toa ;) Kram!

2011-02-19 @ 04:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0