Inse fakta

Jag kan fortfarande inte riktigt ta in att jag är gravid och ju faktiskt kan föda när som helst.
Så när jag känner något så tar jag det inte som några "gravidgrejer".

Idag har jag legat på soffan i stort sett hela dagen. 
Har haft värk till och från i ryggslutet och så har det ibland vandrat vidare till höfterna. Ingen extrem värk direkt, och jag har inte känt så mycket i fram om man säger...så jag tänkte väl att jag satt dåligt.
Prövade att lägga mig ner, på sidan, andra sidan och på rygg men inget verkade hjälpa då det värkte som mest.

Tjofadderittan, förvärkar...

Undra ja hur jag kommer att reagera när de riktiga värkarna kommer. Känns just nu som jag aldrig kommer att komma iväg till förlossningen om jag inte kan "förstå" att det faktiskt är just värkar. ^^


Nu är jag i allafall ren och fräsch efter en varm dusch. Ska ta mig ut för att köpa mjölk strax.
Jag har nämligen fått tillbaka mitt otroliga mjölksug.
Såå, min favoritdricka just nu är (åter igen) mjölk!!







Kommentarer
Postat av: Erica

Joda Evelina, jag LOVAR dig att du kommer att förstå när du ska åka in till förlossningen! ;)

2011-02-23 @ 19:14:56
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Stina

Hahaha, vad gullig du är! Nej man fattar nog aldrig att man är gravid, på ett år har jag knappt fattat att jag är mamma :) Det är ju så stort så det blir nog lite svårt att ta in :)



Du är förhoppningsvis en av de lyckligt lottade som kommer känna värkarna som mensvärk i början :) Men som föregående talare sagt så tro mig, du kommer veta när det är dags att åka in ;) Kom bara ihåg att andas ordentligt igenom värkarna, in genom näsan - ut genom munnen och på utandningen andas du ut längre än normalt. Det kommer man långt på :) Och du kommer känna när det är värkar och inte förvärkar ;) Kram!

2011-02-24 @ 07:18:21
URL: http://baralitevi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0