Paj

Dagen började bra med ostkaka hemma hos mamma.
Fick till och med en liten present av mor. Riktigt rörd vart jag!
Fina mamma!   Syrran fick likadant.


Gulligt kort och en jättefin glasängel som håller i ett hjärta


Sen nu har det gått lite sämre för mig.
Vi ska nämligen äta ost/skinka/bacon- och broccolipaj till middag idag, så jag gav mig på att göra pajdeg nu när jag kom hem. 
Hur kan man misslyckas med en pajdeg?
Ingen jädra aning...men jag gjorde det! Hur mycket mjöl jag ens hade i så vart den på någe vis bara kletigare och kletigare.
Fan så less jag vart!!! Är det något mitt tålamod inte räcker till så är det att misslyckas med någon form av matlagning/bakning. Jag brinner av!

Andas ut en stund bara...diska bort kletet från beredaren...sen slog det mig som en blixt från ovan:
I med degen i formen, på med mjöl och knåda ut... Aah, dra på trissor, det funka!
Så nu är jag glad igen! Ha ha

Dags att stoppa in pajskalet i ugnen och börja skära skinkan och det.

Ikväll vankas Solsidan!  Gudars...jag har också fastnat som de flesta andra. Störtskön serie!

Over and out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0