Nattuggla

Va gör man när man inte kan sova..?
Jo, man sitter inne på vårdguidens hemsida och läser om förlossning och alla dessa saker som kommer till som olika smärtlindringar m.m.
Man blir ju inte dirket tröttare av det kan jag säga...mest förväntansfull!
Kikade även på en liten minifilm om hur barnet föds...ser ju inte så farligt ut när det är tecknat...

Nää, jag kanske ska försöka stänga ögonen.
Får besök i morgon av min vän Malin. Ska bjuda na på fruktsallad...Mumma!!


Sån här härlig musik lyssnar jag på i natt :






Kommentarer
Postat av: Stina

Jag kunde inte heller sova de sista veckorna av graviditeten. Läkaren jag träffade sa att det är lite för att man ska vänja sig vid att inte sova så mycket, det är ju inte säkert att bebisen sover hela nätterna. Och det lät ganska logiskt. På nåt sätt klarar man det, även när bebisen är född.



Om man däremot skulle få en hel natts sömn så blir man som ett vrak och tröttare än nånsin :)



Jag rekommenderar dig båda Gudrun Abascals böcker, "Att föda" som täcker det mesta man undrar över, typ förlossningsförlopp, smärtlindring, vad som kan hända, etc. Och "Att möta förlossningssmärtan" som går in lite djupare på hur man ska hantera värkarna. Som sagt, jag tror det var ganska mycket tack vare dem som jag klarade värkarna så pass bra :) Och var inte rädd för att fråga om du undrar nåt, jag svarar på allt :) Kram!

2011-01-06 @ 21:27:14
URL: http://baralitevi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0