FEBER!!!

Jag känner hur paniken stiger över mig!!!
Moa har åkt på en redig feber och jag är oroligare än oroligast!
Jag vet att det är full normalt att bebisen kan få feber och så efter vaccinationen, men jag hade aldrig trott att jag skulle bli så här rädd...känna sådan oro!
Jag skakade som ett asplöv här för någon timme sen när det såg ut som Moa fick en massa konstiga ryckningar i kroppen. Är så orolig för att hon ska drabbas av feberkramp.
Hur ska jag någonsin kunna hålla mig lugn genom alla sjukdomar och förkylningar som lillan kommer att dra på sig under årens lopp?!
Nu förstår jag verkligen, VERKLIGEN, vad en mamma känner när sitt barn inte mår bra!!!!!!!

Hon är ju så liten, 3 månader, då är det läskigt när hon blir alldeles lam och hängig och bara sitter och låter "huuuu huuuu huuuu" . Hon har som ingen ork att gråta. Alldeles röd kring ögonen och huvudet kokar på henne. Nää, usch alltså!! Min lilla lilla tjej!
Jag kommer inte våga sova i natt. Sova, vakna och kika så hon andas, sova, vakna och kika så hon andas etc...

Jag hoppas för allt i världen att feber har gått ner nästa gång vi kikar.
Nu har vi bara en sådan termometer som man tar i munnen eller under armen...så vi kör under armen på henne. Hur är det då mån tro? Ska man anta att tempen är en aning högre än vad termometern visar? Eller är det så som den visar?
Jag ska söka upp detta på momangen ja.


Kommentarer
Postat av: Vanja

Åh skruttan då! Hoppas febern ger med sig! Kram på er!

2011-06-16 @ 23:28:04
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com
Postat av: Stina

Stackars lilla Moa! Ge henne Alvedon och håll henne sval, kanske svala bad? Det går över ganska fort :) Hur hög feber har hon?



Man vänjer sig nog aldrig vid att ens barn är sjukt, det är lika jobbigt varje gång. Och värre blir det när de börjar ramla och slå sig och hålla på... :) Kram!

2011-06-17 @ 06:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0