Vad ska jag bli när jag blir stor?

Jag funderar ständigt på vad jag vill bli när jag blir stor.
Ja, för jag känner mig fortfarande liten. Vuxen, när blir man det egentligen?

När jag va liten ville jag nog va en sångerska. Oj så jag sjöng framför spegeln med den där borsten i handen.

Lekte restaurant älskade jag också. Det va så roligt att fixa menyer och springa ut med tallrikar.
Affär va även det en favoritlek.

När jag vart äldre och skulle välja linje till gymnasiet, då va jag helt lost på vad jag ville. Om jag inte minns fel valde jag nog 6 olika linjer på olika skolor.
Jag kom in på EN.
Min bästis i skolan kom in på samma linje och skola i Stockholm och vi va så glada minns jag.
Men en lång historia kort; jag hamnade i Norrtälje och Hotell och restaurangprogrammet.

Studenten kom och jag hade tröttnat på allt jag lärt mig. Fick även inget jobb då alla jämt sa att de ville ha någon med arbetslivserfarenhet. Pyttsan!

Jag fick i allafall jobb i en Konsumbutik.
Den byte namn och även chefer under åren.
Ja, mycket hände..
Då hatade jag det, nu gillar jag det riktigt mycket.

Det jag älskade att leka när jag va liten har jag nu fått "leka" på riktigt.
Till och med att jag fått mitt egna lilla fan när jag sjunger. Min dotter gillar när jag sjunger för henne. Då behövs inga fler!

Men nu då?
Vad vill jag bli när jag blir stor?


Jag tar en funderare till, gör jag.

God natt och sov gott!


Kommentarer
Postat av: Molly

Jag står i samma situation som du! Även om jag är egen så är detta nog inte det jag kommer hålla på med i all framtid! Tror du man kommer på de? Jag misstänker att man tänker på möjligheterna hela tiden. Vad kan ja bli? Vad vill jag bli?

Kramar

2012-01-03 @ 08:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0