Projekt hus, början på något nytt

Här inne va det ju skittrist.
 
Guuuu va med grejer som händer oss just nu. Jag har inte haft tid att uppdatera bloggen.
Men nu börjar det bli dags att görat.
 
Vi är i processen BYGGA HUS! Helt jädra sjuk!
Jag trodde då aldrig att vi skulle flytta till hus och för den delen, ett helt nybyggt-bara för oss- hus!
Jag kan nog inte beskriva hur det känns alltså. En stor dröm som går i uppfyllelse.
 
Jag hade tänkt att börja köra igång med blogg nu lagom till detta. Dokumentera allt liksom.
Bara för att jag säger så där nu så kommer jag låta bloggen torka igen...
 
Äsch, så här, jag gör ett försök.
 
       Detta är våran tomt där huset strax kommer att stå!
 
Moa trivs som fisken i vattnet vid tomten.
Här börjar hon redan gräva. =)
 
Nu är det bara att följa med i strömmen.
Extremt mycket att hålla reda på och mycket pappersarbete har det blivit. Än är det inte klart.
Nu väntar vi på att grunden ska bli färdig.....
Iiih, vi är så förväntansfulla!
 
Detta stället ligger i underbara Syninge en liten liten bit utanför Norrtälje, 10 min.
Varje gång vi åkt ut till tomten så har det varit lite som en ro för själen. Knasigt att säga så egentligen, men man blir så lugn. All stress blir som bortblåst och det känns som att allt tungt bara rinner av en.
Aah, helt klart rätt place för mig, för oss, för min familj, att bygga upp våran framtid på.
 
Nu är det en aning stressigt för oss.
Vi fick lägenheten såld efter första visningarna. Och fick en månad på oss att flytta ut. Nu återstår det 13 dagar sen ska vi vara ute...
Just nu lever vi lite smått i lådor och utan gardiner. Men, den som väntar på nå gott hörrni! =D
 
På återskrivande vänner!

Kommentarer
Postat av: Emely

Jätte grattis till er.
Så himla kul att få bygga hus, jag hoppas att även jag får vara med om det en dag! :)
Ha det så bra!

2012-10-02 @ 16:25:20
URL: http://emelykullman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0